کلیشه ای سفر نکنید ! 10 نکته برای یک سفر جذاب به استانبول

خیلی از کسانی که به استانبول می آیندخیلی از زیبایی های این شهر زیبا را کشف نمی کنند . با رعایت چند نکته مهم می توانید یک سفر معمولی را به یک سفر خاطره انگیز و به یاد ماندنی تبدیل کنید.

1- همه وقتتان را در مکان های توریستی نگذرانید 

 

 
وقتی به استانبول می آیید طبیعی است که به میدان تکسیم و بزج گالاتا سر بزنید یا از کاپالی چارشی بازدید کنید مخصوصا اگر اولین سفرتان به استانبول باشد ولی با مدیریت وقتتان می توانید به گوشه و کنارهای زیبای شهر که هرکسی به آنجا سرنمی زند هم سرک بکشید.  معمولا در جاهای توریستی قیمت اجناس و عذاها بیشتر از ارزش واقعی است و کیفیتش هم کمتر.بهتر است هم برای گردش و هم خرید و غذا خوردن به جاهایی بروید که مردم استانبول می روند.
 

2- با یک راهنمای محلی شهر را بگردید 

 
اگر زبان ترکی استانبولی  یا انگلیسی بلدید سعی کنیذ قبل از سفر در شبکه های اجتماعی یک نفر از اهالی شهر را پیدا کنید و از او راهنمایی بگیرید یا اگر وقت داشت از او خواهش کنید تا در بخشی از سفر همراه شما باشد.البته در انتخاب خود دقت کنید. خیلی از ایرانی ها هم در استانبول ساکن هستند و اگر پرس و جو کنید شاید کسی را پیدا کنید که راهنمای شما باشد. اگر خوش شانس باشید و  یک نفر بچه ناف استانبول یا حداقل ساکن استانبول پیدا کنید می توانید از ظاهر شهر به روح شهر سفر کنید و نه فقط جاهای توریستی بلکه کوچه پس کوچه هایی را که گاهی خیلی قشنگ تر از جاذبه های توریستی هستند کشف کنید. علاوه بر جاهای دیدنی راهنمای شما می تواند درباره فرهنگ و سنت ها و زندگی مردم هم به شما اطلاعات خوبی بدهد.  مطمین باشید به نفع جیبتان هم هست. 
 

3- از حمل و نقل عمومی استفاده کنید 

اول از همه بگویم که توی این روزهای کرونایی وقتی میخواهید از حمل ونقل عمومی استفاده کنید حتما از ماسک و دستکش استفاده کنید و اگر مسیری که میخواهید بروید کوتاه است سعی کنید پیاده بروید. معمولا توصیه میکنم که از تاکسی استفاده نکنید چون هزینه اش زیاد است ولی خب اگر مجبور شدید چاره ای نیست سلامتی از همه چیز مهم تر است.

استفاده از وسایل جمل ونقل عمومی علاوه براینکه هزینه های سفرتان را کم می کند شما را با آدم های شهر آشنا می کند. ایرانی ها و ترک ها  به دلیل جغرافیا و تاریخ و فرهنگ مشترک خیلی شبیه به هم اند و کشف این شباهت ها لذت بخش است. 

4-به جای هتل های بزرگ و پر زرق و برق هتل های کوچکتر ، پانسیون ها یا آپارتمان های اجاره ای در استانبول را انتخاب کنید

 
استانبول اینقدر جاهای دیدنی دارد که  شما فرصت نمی کنید زیاد در هتل بمانید و از امکاناتش استفاده کنید و عملا فقط برای استراحت شماست و به دلیل شیوع کرونا فغلا بوفه بازهم ندارد پس بهتر است به هتل های پنج ستاره گران گزینه های دیگری را انتخاب کنید. در هتل های کوچکتر  و هتل آپارتمان ها که بیشتر  مورد توجه جوان هاست هم به صرفه تراست و هم  فرصت آشنایی بیشتری برای شما فراهم می کند. ضمن این که با توجه به شیوع ویروس کرونا در این  هتل ها با افراد کمتری در تماس خواهید بود . 
اگر چند نفر هستید بهترین گزینه اجاره هفتگی آپارتمان در نزدیکی مراکز توریستی است  است چون هم قیمتش  نسبت به هتل مناسب تر است و هم از مواجهه غیر ضروری با  دیگران در امان هستید و اگر خواستید می توانید آشپزی هم بکنید. 
 

5- طعم غذاهای محلی را بچشید 

 
 
 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
captcha