نرخ کرایه تاکسی در استانبول در سال۲۰۲۴ / نرخ ورودیه تاکسی ۹۰ لیر شد

نرخ کرایه تاکسی در استانبول در سال ۲۰۲۴ ۲۸ درصد گران شد. نرخ بلیت مترو، اتوبوس و کرایه مینی بوس و ون (دلموش) هم ۱۸ درصد گران شد.

به گزارش اینجا استانبول  با افزایش نرخ کرایه تاکسی نرخ ورودیه تاکسی (که در استانبول به آن ایندی بیندی می‌گویند)در سال ۲۰۲۴ از ۷۰ لیر به ۹۰ لیر افزایش پیدا کرد. قیمت بلیت هر سفر شهری در استانبول با اتوبوس و مترو هم  ۱۷.۷ لیر شد. 

 

ایندی بیندی ۹۰ لیر شد / نحوه محاسبه کرایه تاکسی در استانبول

 

ایندی بیندی یا همان ورودیه تاکسی حداقل کرایه‌ای است که وقتی در استانبول سوار تاکسی می شوید باید بپردازید. در استانبول شما وقتی سوار تاکسی می شوید راننده تاکسی متر را روشن می کند و تاکسی متر کرایه شما را بر طبق مسیری که طی می‌کنید محاسبه می‌کند. مبلغ  تاکسی متر معمولا روی آینه جلو تاکسی نمایش داده می شود و شما می توانید مقدار کرایه را ببینید. نکته مهمی که باید بدانید این است که تاکسی متر از عدد صفر شروع  نمی‌شود و  کرایه از یک مبلغ ثابت که شهرداری استانبول و سازمان حمل ونقل تصویب کرده محاسبه می‌شود. این مبلغ در سال جدید  ۲۴.۵۵ لیر است و هر سال با افزایش قیمت ها این مبلغ هم افزایش پیدا می‌کند. در ادامه مسیر با توجه به مسافت کرایه تاکسی بیشتر می‌شود ولی اگر قبل از اینکه نرخ کرایه تاکسی ۹۰ لیر بشود شما به مقصد برسید باید همان ۹۰ لیر را پرداخت کنید. 

براساس نرخ های جدید کرایه تاکسی در استانبول ، کرایه تاکسی‌های زرد به ازای هرکیلومتر ۱۷.۶۱ لیر محاسبه می‌شود.

کرایه تاکسی از فرودگاه استانبول تا میدان نکسیم جقدر است؟

با نرخ جدید کرایه تاکسی در استانبول برای مثال کرایه تاکسی از فرودگاه استانبول تا میدان تکسیم را محاسبه می‌کنیم. میدان تکسیم یکی از مراکزی است که  مسافران ایرانی معمولا در مناطق نزدیک به آنجا هتل رزرو می‌کنند. شماهم برای محاسبه مبلغ کرایه تاکسی می‌توانید فاصله مبدا و مقصد را از گوگل مپ پیدا کنید و با همین فرمول محاسبه کنید. 

فاصله فرودگاه استانبول تا میدان تکسیم: ۴۳ کیلومتر 

مبلغ شروع قیمت در تاکسی متر: ۲۴.۵۵ لیر 

کرایه هرکیلومتر : ۱۷.۶۱

 

مبلغ تقریبی کرایه تاکسی از فرودگاه تا میدان تکسیم : 

۲۴.۵۵+(۴۳*۱۷.۶۱) = ۷۸۱.۷۸ لیر

(این مبلغ تقریبی است و کرایه شما بستگی به مسیر ممکن است مقداری بیشتر یا کمتر از این مبلغ شود)

 

 

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
captcha