برای زندگی خوب در ترکیه حداقل چقدر پول لازم است

نتیجه تحقیق دانشگاه پردو در ایالت ایندیانای آمریکا نشان می‌دهد که هزینه یک زندگی خوب در هرکدام از کشورهای دنیا چقدر است. هزینه زندگی خوب در ایران هم یکی از نکات جالب این تحقیق بود که احتمالا شما راهم شگفت زده می‌کند.

به گزارش اینجا استانبول / برطبق این تحقیق هزینه زندگی خوب در ۱۷۳ کشور بررسی شده است . یکی ازنکات خوب این گزارش این است که هزینه ها به دلار محاسبه شده و می توانید با ضرب کردن نرخ دلار در  هزینه های گفته شده در این گزارش هزینه ها را به قیمت روز محاسبه کنید. 

هزینه یک زندگی خوب در ترکیه

بر ظبق این گزارش  هزینه سالانه یک زندگی خوب در ترکیه ۱۴ هزار و ۲۵۴ دلار که به عبارتی ماهانه می شود ۱۱۸۸ دلار .  اگر این رقم را بخواهیم به تومان حساب کنیم به قیمت الان ( دی ۱۴۰۲) و با دلار ۵۴ هزار تومانی می‌شود تقریبا ۶۴ میلیون تومان ناقابل و  به پول ترکیه با نرخ هردلار ۳۰ لیر می شود ۳۵۶۴۰ لیر . 

این رقم هزینه متوسط زندگی در ترکیه است  و الیته هزینه زندگی در شهرهای مختلف ترکیه فرق می کند و  هزینه زندگی در استانبول، آنتالیا و شهرهای بزرگ‌تر  ممکن است کمی بیشتر از این رقم باشد. 

 

هزینه زندگی خوب در ایران 

برعکس خیلی از تحقیقات جهانی که اصلا ایران را به حساب نمی‌آورند در این تحقیق ایران هم هست و نتیجه جالب این که  زندگی خوب در ایران از همه کشور ها گران‌تر است و ما اینجا هم اول‌ جهانیم. بر طبق این گزارش هزینه یک زندگی خوب در ایران سالانه ۲۳۹ هزار و ۷۰۰ دلار است که اگر تقسیم بر ۱۲ کنیم می شود ماهیانه ۱۹۹۷۵ دلار  که  با قیمت دلار الان می‌شود بالای یک میلیارد تومان در ماه . یعنی شما باید یک میلیارد در ماه درآمد داشته باشید تا هم از پس هزینه های زندگی بربیایید و هم بقیه بدبختی ها را به اصطلاح «بشوره ببره» و فراموش کنید. 

راستش با اینکه هزینه زندگی ترکیه در این تحقیق معقول به نطر می رسید ولی هزینه زندگی در ایران به نظر من یک مقدار زیاد آمد چون با درآمد ماهانه کمتر از این هم به هرحال می‌شود زندگی را گذراند. کنجکاو شدم بدانم که چه عواملی در این تحقیق برای زندگی خوب در نظر گرفته شده و آنجا بود که فهمیدم زندگی خوب نشانه های دیگری هم دارد که ما اصلا یادمان رفته ولی در این تحقیق در نطر گرفته شده و از نتایج تحقیقات دیگری که در آن رابطه خوشبختی و درآمد را بررسی کرده استفاده شده است. مثلا همین آلودگی هوا . درست است که ما هوای آلوده را نفس می کشیم و دیگر عادت کرده ایم ولی خب اگر وضعمان خوب باشد  در این روزها به جاهای خوش آب و هوا سفر می‌کنیم. سفر هم پول می‌خواهد و ....

این هم  اینفوگرافی نتیجه این تحقیقات در بقیه کشورها : 

---

 

 

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
captcha