اقامت های توریستی 6 ماهه می شود / آخرین تغییرات اقامت‌ توریستی در ترکیه / سخت گیری ترکیه برای اخد تمدید اقامت توریستی

یکی از روش هایی که ایرانی ها برای اقامت در ترکیه استفاده می کردند اخذ اقامت توریستی در ترکیه بود. اما از این به بعد دادن اقامت توریستی و تمدید آن با سخت گیری های بیشتری مواجه خواهد شد.

سال 2019   نحوه گرفتن و تمدید اقامت موقت توریستی در ترکیه، به گونه‌ای تغییر یافت که قرار بود این تسهیلات جز برای شهروندان کشورهای عضو سازمان همکاری توسعه و اقتصادی، اتحادیه اروپا، روسیه و چین از یکم ژانویه 2020 بیش از یک سال تمدید نشود.این تصمیم شامل شهروندان ایرانی هم می شود ولی به دلیل شیوع بیماری کرونا این تصمیم اجرایی نشد.

 

90 درصد از تقاضا‌های تمدید اقامت توریستی پذیرفته نمی شود

فاتح چایاباتماز، نماینده انجمن صنعتگران و بازرگانان مستقل ترکیه «موسیاد» در گفت‌وگو با خبرگزاری  آناتولی با اشاره به آغاز اجرای مصوبه مذکور گفت: «این موضوع به دلیل همه‌گیری کرونا کنار گذاشته شده بود. ولی دوباره  با اعلام معاون وزیر کشور این مصوبه  اجرا خواهد شد.گزارش ها نشان می‌دهد که از هر  10 مورد تقاضا برای تمدید اقامت موقت توریستی 9 مورد پذیرفته‌ نمی‌شود».

اقامت های توریستی 6 ماهه خواهد شد

کارشناس امور مهاجرتی ترکیه با بیان این‌که بر اساس آمار سازمان اداره امور مهاجرت ترکیه  80 هزار نفر با اقامت توریستی در ترکیه زندگی می‌کنند.

چایاباتماز گفت: «اقامت توریستی یکی از 14 نوع اقامت موقت در ترکیه است. بعد از پایان اقامت توریستی متقاضیان باید یکی دیگر از انواع اقامت را برای ماندن در ترکیه انتخاب کنند چون اقامت های توریستی  بیش از 6 ماه اقامت توریستی صادر نمی‌شود و اقامت‌های قبلی هم جز در موارد خاص دیگر تمدید نخواهد شد».

وی در ادامه اضافه کرد: « توصیه می‌کنیم از طریق خریداری ملک ، اشتغال به تحصیل ویا  ثبت شرکت اقامت بگیرند».

چایاباتماز همچنین در ارتباط با اخذ اقامت با اجاره خانه هم گفت: پیش از این  با یک اجاره نامه ساده  که از مغازه‌های لوازم التحریر فروخته می‌شد، تهیه اجاره نامه امکان پذیر بود، اما در دوره جدید این روش نیز تغییر پیدا کرده است. متقاضیان باید با صاحب ملک به دفترخانه ثبت اسناد (نوتر) رفته و در آن‌جا این اجاره نامه را ثبت کنند.

نظرتان را درباره این مطلب بنویسید !

ارسال دیدگاه
captcha